For å få dine dokumenter sertifisert, så må du opprette en brukerkonto hos TradeCert, som er systemet vi bruker for all sertifisering. Å lage en brukerkonto hos TradeCert er både enkelt og gratis.
Du kan søke om å få opprette en profil ved å laste ned og fylle ut en «Formal Undertaking» . Skjemaet sendes ferdig utfylt til support@tradecert.com. Du vil få en e-post med informasjon om innlogging innen en arbeidsdag.
Du kan søke om en konto i dag og tydelig se hvordan prosessene dine kan strømlinjeformes. Gjennom TradeCert ser du alle bedriftens utstedte dokumenter, og systemet gir en god oversikt som både forenkler overholdelse og øker kontrollen av dokumentasjonen.
Det er både raskt og enkelt å fullføre en søknad om Certificate of Origin gjennom TradeCert. Systemet lagrer enkelt informasjon, noe som betyr at du ikke trenger å skrive om neste gang du søker. Hvis du ønsker at vi sertifiserer fakturaer eller andre dokumenter, kan du også enkelt laste dem opp via TradeCert. Når søknaden er godkjent, og dokumentene er ferdig sertifisert av Sarpsborg Handelskammer vil du få en e-post om at dokumentene er ferdige, og kan skrives ut fra din profil i TradeCert. Dokumentene printer du selv ut på hvitt papir.
En annen fordel ved elektronisk sertifisering er at det sparer deg for tid og penger – det er i tillegg bra for miljøet, da det reduserer ledetider og reduserer transporten til Sarpsborg Handelskammer.
Dokumentene blir behandlet fortløpende etter at de er sendt inn, hver ukedag i tidsrommet 08.30-16.00.
Om du trenger å få dokumentene stemplet og signert manuelt, kan du velge å få dokumentene skrevet ut hos Sarpsborg Handelskammer. Du må fylle ut en «Formal Undertaking», og opprette en profil hos TradeCert. Fyll ut all informasjon, og velg «print at the Chamber». Dokumentene vil da bli stemplet og signert manuelt, sendt deg per post.
Lurer du på hvordan TradeCert virker? Ta en titt på videoen her.